Kun sähköpostilasku ei mene perille asiakkaalle, syitä voi olla useampia. Suosittelemmekin, että tarkastat nämä asiat:
- Onko lasku varmasti lähetetty? Kun lähetät laskut seurantatiedoilla, näet koska lasku on lähetetty ja koska asiakas on nähnyt laskun, ks. Sähköpostilaskut. Joskus käy vahingossa niin, että laskua ei olekaan lähetetty ollenkaan, vaan se on vain tulostettu tai tallennettu tietokoneelle.
- Onko vastaanottajan sähköpostiosoite varmasti oikein? Välillä osoitteisiin pääsee inhimillisistä syistä virheitä, kuten ylimääräisiä kirjaimia tai välejä.
Jos olet tarkistanut, että lasku on todella lähetetty ja vastaanottajan osoite on oikein, tarkasta asiakkaaltasi nämä asiat
- Onko lähettämäsi lasku mennyt vastaanottajan roskapostikansioon? Jos vastaanottaja on aiemmin merkinnyt lähettämäsi sähköpostilaskun roskapostiksi, vaikka vahingossakin, laskut jäävät jatkossakin roskapostisuodattimeen. Asiakasta voi kehottaa merkitsemään laskun sen sijaan tunnisteella Tärkeä. Kehota asiakastai myös lisäämään lähettäjä no-reply@helpostilasku.fi turvalliseksi lähettäjäksi omaan sähköpostiohjelmaansa.
- Onko vastaanottajan sähköpostilaatikko täynnä? Jos sähköpostilaatikko on täynnä, ei laskukaan mene perille.
Varmin tapa saada laskut nopeasti vastaanottajalle perille on verkkolaskutus. Asiakaspalvelumme auttaa mielellään, jos haluat saada verkkolaskutuksen käyttöösi. Ota yhteyttä p. 09 425 50565 tai tuki@helpostilasku.com.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.