Tietokoneelle asennettavat HelpostiLasku-laskutusohjelmat ovat poistuneet myynnistä. Viimeiseksi päivitykseksi jäi 2020-päivitys. Tästä syystä myös Käyttöturva-sopimuksien sopimusehtoja on päivitetty. Sopimusehdot voi tilata omaan sähköpostiin HelpostiLaskun asiakaspalvelusta, tuki@helpostilasku.com. Sopimusehdot ovat nähtävissä myös alla.
Yleiset sopimusehdot:
----------------------
1.Sopimusosapuolet
Tämän sopimuksen osapuolet ovat Billgo Oy (jäljempänä palveluntarjoaja) sekä asiakas, henkilö tai yritys, jonka käyttöön palvelu tulee.
2.Sopimuksen kohde
Tietokoneelle asennettava HelpostiLasku-laskutusohjelman Käyttöturva-palvelu. Uusia Käyttöturva-päivityksiä ei jatkossa julkaista, eli viimeisimmäksi päivitykseksi jää hiljattain julkaistu 2020-päivitys. Käyttöturva-asiakkaana palvelun tilaaja on oikeutettu asiakastuen käyttöön myös jatkossa, vaikka ohjelmistopäivitykset loppuvat vuoden 2020 jälkeen.
3.Asiakkaan oikeudet
Palveluista tehtävän sopimuksen mukaisesti Asiakkaalla on seuraavat oikeudet:
- Tuotetuki on elektronisia ohjeita täydentämään tarkoitettu asiakaspalvelu, johon on mahdollisuus esittää tarkempia kysymyksiä, joita tarvitaan Tuotteen käyttämiseksi. Tuotetuki koskee Tuotteen viimeisintä versiota.
- Tietokoneelle asennettava HelpostiLasku-laskutusohjelman Käyttöturva-palvelu on poistuva palvelu, ja asiakkaalla on oikeus siirtyä HelpostiLasku-laskutusohjelman pilvipalvelun käyttäjäksi erillisen sopimuksen mukaisesti.
4.Asiakkaan velvollisuudet
Asiakas on velvollinen:
- Esittämään vaadittaessa asiakasnumeronsa ja kysymyksessä olevan tuotteen lisenssiavaimen ollessaan yhteydessä tuotetukeen,
- seuraamaan Tuotteen dokumentaatiossa olevia ohjeita samoin kuin palveluntarjoajan mahdollisesti muuten antamia ohjeita,
- tekemään säännöllisesti varmuuskopioita riittävän usein tiedoista ja jokaisesta Billgo Oy:n palvelutoimenpiteestä ilman palveluntarjoajan erillistä pyyntöä,
- kontrolloimaan ja estämään mm. virusten ja haittaohjelmien pääsyä tietokoneeseen, käyttöjärjestelmään, ohjelmaan ja tiedostoihin,
- etsimään itsenäisesti sellaisia tietoja, jotka voivat vaikuttaa Asiakkaan toimintaan sekä toimittamaan palveluntarjoajalle omat ajantasaiset tietonsa kuten osoitteensa, puhelinnumeronsa, organisaatio- tai henkilönumeronsa, yhteyshenkilönsä ja sähköpostiosoitteensa,
- noudattamaan sopimuksessa mainittuja ehtoja.
Jos jonkin toimenpiteen suorittaminen edellyttää molempien sopijapuolten käsitysten mukaan palvelukäyntiä Asiakkaan luona, palveluntarjoajalla on oikeus laskuttaa Asiakkaalta työaika, matka-aika, matkakustannukset, päiväraha ynnä muut vastaavat kuluerät kyseisenä ajankohtana voimassa olevan palveluhinnaston mukaisesti.
5.Billgo Oy:n velvollisuudet
Palveluntarjoajan velvollisuuksiin kuuluu:
- tarjota palvelua erikseen määriteltyinä aikoina. Palvelu toimitetaan palveluntarjoajan valinnan mukaisesti internetin, sähköpostin, kirjeen tai puhelimen välityksellä.
- ottaa vastaan virheilmoituksia ja tarjota palvelua erikseen määriteltyinä aikoina.
Rajoitukset palveluntarjoajan velvollisuuksiin
palveluntarjoajan velvollisuuksiin ei kuulu:
- antaa ohjeistusta tai kouluttaa käyttäjiä, mikäli tarvittavat tiedot sisältyvät tuotteen dokumentteihin, ohjeteksteihin, tai ovat saatavilla internetissä tai muuta kautta,
- muokata tuotetta Asiakkaiden tarpeiden mukaisesti,
- korjata vikoja, jotka ovat syntyneet jonkun muun kuin palveluntarjoajan henkilökunnan toiminnasta,
- korjata vikoja, jotka ovat aiheutuneet palveluntarjoajasta riippumattomista syistä, kuten sähkökatkosta, käyttöjärjestelmän viasta, laitteistoviasta, ajuriviasta, viruksen, haittaohjelman, tai oheislaitteen aiheuttamasta viasta,
- suorittaa töitä, joita tarvitaan varmuuskopion puuttuessa,
- antaa maksutonta tuotetukea, mikäli tiedot on noudettu tai lisätty tuotteen tietokantaan tavalla, jota palveluntarjoaja ei ole hyväksynyt.
- Tuotetukea voidaan tällaisissa tapauksissa antaa kulloinkin voimassa olevaa tuntihintaa vastaan. Palveluntarjoaja lakkaa antamasta maksutonta tuotetukea myös, jos tuotetta on käytetty muissa tietokoneissa, muissa käyttöjärjestelmissä tai muiden mukana toimitettujen komponenttien kanssa, kuin kyseisen tuotteen ja version järjestelmävaatimuksissa on mainittu. Rajoitus koskee ainoastaan tuotetukea. Tämän sopimuksen mukainen oikeus päivityksiin, uutiskirjeisiin jne. säilyy.
6.Maksut
- Asiakas maksaa käyttömaksun etukäteen sovitun laskutusvälin mukaisesti.
- Jos erääntynyttä maksua ei ole suoritettu, palveluntarjoajalla on oikeus estää palvelun käyttö 10 vrk:n kuluttua laskun eräpäivästä. Käytön uudelleen aloittamisesta on palveluntarjoajalla oikeus periä vallitsevan hinnaston mukainen maksu.
- Laskut maksetaan eräpäivinä. Maksun myöhästyessä on palveluntarjoajalla oikeus periä viivästyskorkoa eräpäivän jälkeiseltä ajalta.
- Palveluntarjoajalla on oikeus palvelun hinnan muutoksiin. Asiakkaalle ilmoitetaan muutoksista vähintään kuukautta ennen niiden voimaan astumista.
- Laskujen perinnän hoitaa kolmas osapuoli.
7.Voimassaolo
Tilaus on sitova eikä palautusoikeutta ole. Sopimus on voimassa toistaiseksi hinnaston mukaisen laskutuskauden. Ellei asiakas viimeistään vuorokautta ennen uuden sopimuskauden alkua ole kirjallisesti irtisanonut sopimusta, sopimus jatkuu automaattisesti uudella hinnaston mukaisella laskutuskaudella. Mikäli asiakas irtisanoo sopimuksen kesken sopimuskauden, niin palveluntarjoaja ei palauta jo maksettuja palvelumaksuja kuluvalta sopimuskaudelta. Osapuolilla on oikeus purkaa sopimus heti, mikäli toinen osapuoli ei noudata sopimusehtoja. Palveluntarjoaja voi purkaa sopimuksen, jos asiakas on jättänyt maksamatta erääntyneen maksun, 10 päivän kuluttua maksamattoman laskun eräpäivästä, asiakkaan omaisuus on määrätty luovutettavaksi konkurssiin tai selvitystilaan, asiakas on tuomittu ulosmittauksessa varattomaksi, asiakas käyttää palvelua laittomaan tai hyvän tavan vastaiseen toimintaan tai palvelusta aiheutuu haittaa muille käyttäjille.
8.Sopimuksen siirtäminen
Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää tätä sopimusta edelleen ilman palveluntarjoajan lupaa. Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää tämä sopimus kolmannelle osapuolelle.
9.Erimielisyydet
Tästä sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet käsitellään palveluntarjoajan kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa. Oikeus voimassa oleviin sopimusehtoihin sekä hinnanmuutoksiin pidätetään.
Kommentit
0 kommenttia
Kommentointi on poistettu käytöstä.