Asiakastietojen lisääminen asiakasrekisteriin nopeuttaa laskujen luomista. Voit syöttää asiakkaan tiedot itse tai käyttää ohjelmasta löytyvää yritystietohakua.
Uuden asiakkaan lisääminen syöttämällä tiedot
Voit lisätä uuden asiakkaan valitsemalla Valikko / Asiakkaat ja napauttamalla Luo uusi…-painiketta. Ainoa pakollinen tieto on yrityksen tai henkilön nimi.
Vaihtoehtoisesti voit lisätä asiakkaan rekisteriin laskun luomisen yhteydessä. Napauta Valikko / Uusi lasku. Kirjoita asiakkaan nimi ja napauta Luo uusi asiakas tästä-valintaa.
Ohjelma antaa oletuksena asiakkaalle seuraavan vapaan asiakasnumeron. Jos haluat määrittää asiakasnumeron itse, voit kirjoittaa sen sille varattuun kenttään.
Huom! Asiakkaan laskutustietoihin voi lisätä myös muita hyödyllisiä tietoja kuten alv-kirjauksen ja laskutustavan. Saat nämä esiin tarvittaessa näytön asetuksista esiin. Kun laskutustapa on asetettu asiakkaalle, niin laskut lähtevät esim. massalähetyksissä automaattisesti oikealla toimitustavalla.
Uuden asiakkaan lisääminen käyttämällä yritystietohakua
Kun käytät yritystietohakua, HelpostiLasku hakee asiakkaidesi yhteystiedot ja verkkolaskuosoitteet puolestasi.
Valitse Uusi Lasku ja syötä asiakkaan nimi. Klikkaa sitten Luo uusi asiakas tästä.
Avautuvalla sivulla syötä osa yrityksen nimestä tai y-tunnus ja valitse Täydennä yritystieto.
Ohjelma hakee yritystietorekisteristä yritystiedot asiakkaallesi. Ohjelma hakee samalla myös verkkolaskutiedot, jos ne ovat saatavissa.
Kun olet valinnut oikean asiakkaan, klikkaa sivun alalaidassa OK ja tee lasku normaalisti loppuun.
Kommentit
0 kommenttia
Kommentointi on poistettu käytöstä.