HelpostiLaskussa on nyt mahdollisuus lähettää verkkolaskuja uusimpien standardien, esimerkiksi Finvoice 3.0 standardin mukaan.
Lähettämisvaiheessa voit valita verkkolaskun tyypiksi:
- Normaali verkkolasku (Finvoice 3.0)
- EU-normin mukainen verkkolasku
- Verkkolasku julkishallinnolle
Oletuksena HelpostiLaskussa on Normaali verkkolasku (Finvoice 3.0).
Uuden verkkolaskulain myötä osa asiakkaista saattaa kuitenkin vaatia verkkolaskuja, joissa on tarkempi tietosisältö. Jos asiakkaasi vaatii esimerkiksi EU-normin mukaisia verkkolaskuja tai verkkolaskuja, jotka täyttävät julkishallinnon vaatimukset, asiakkaasi on tämän selvästi ilmoittanut.
Voit lisätä verkkolaskutiedot uudelle asiakkaalle valitsemalla Valikko / Uusi Lasku ja Lisää asiakas.
Avautuvalla sivulla voit täydentää verkkolaskutiedot käyttämällä painiketta Täydennä yritystiedot. Valitse tämän jälkeen alareunasta Verkkolaskun tyyppi.
Kun valitset verkkolaskun tyypiksi esimerkiksi Verkkolasku julkishallinnolle ja painat Tallenna, laskukenttään ilmestyy lisäkenttiä, esim. Ostajan tilausnro, Turvaluokitus koodi, Turvaluokitus kuvaus, Työmaatunniste, jotka vaaditaan julkishallinnon laskuissa.
Kun olet tallentanut verkkolaskun tyypin asiakkaan tietoihin, sama verkkolaskun tyyppi on oletuksena myös seuraavalla kerralla laskua tehdessäsi kyseiselle asiakkaalle.
Lisätietoa verkkolaskulaista löydät blogikirjoituksestamme "Uusi verkkolaskulaki voimaan 1.4.2020 – oletko valmis?", joka löytyy täältä.
Video ominaisuudesta Täydennä yritystiedot löytyy tästä.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.